Ontwerp bij de stichting CAB Saint Paul de Vence

De CAB Foundation van Saint-Paul-de-Vence biedt een designcollectie aan om haar publiek te verwelkomen. Meubilair in de tentoonstellingsruimtes van Paul Kjaerholm en Fabricius & Kastholm. Leeszaalmeubilair van Jules Wabbes en Pierre Jeanneret en buitenverlichting van Pour Henningsen.

Het is onder de frisheid van de sinaasappel- en citroenbomen binnen de CAB Foundation zelf dat het café-restaurant SOL zijn gasten uitnodigt om een ​​smakelijk menu te ontdekken met meubilair van Charlotte Perriand.

De vier gastenkamers van Stichting CAB zijn opnieuw ontworpen door architect en ontwerper Charles Zana om al onze gasten een uitzonderlijke ervaring te bieden. De kamers zijn een eerbetoon aan de creaties van Pierre Jeanneret, Gino Sarfatti, Gaetano Sciolari, Jean Prouvé, Alvar Aalto, Angelo Lelli, Fritz Hansen, Sergio Rodriguez, Paolo Buffa, Poul Kjaerholm, Max Ingrand, Hans J. Wegner.

Een demonteerbaar huis uit 1944 van architect en ontwerper Jean Prouvé (1901-1984), 6×6 meter, is met meubilair van Prouvé aangepast tot een slaapkamer, met behoud van de oorspronkelijke structuur. Aangrenzend aan de woning is een badkamer in de geest van het oorspronkelijke ontwerp ontworpen door architect Charles Zana. Een unieke ervaring voor liefhebbers van architectuur en design.

In 2023 is de CAB Foundation een partnerschap aangegaan met Villa Noailles als onderdeel van de Design Parade, als eerbetoon aan een grote designdame, Andrée Putman en de Creators of the Modern Movement, en zet de programmering voor de komende seizoenen voort, gericht op design.

In 2024 zal de Stichting CAB Saint-Paul de Vence het ontwerpersduo Muller Van Severen in het zonnetje zetten door een tentoonstelling aan hen te wijden.
Het evenement vindt plaats op tuinniveau en presenteert de creaties van Fien Muller en Hannes Van Severen.