met
Richard Long

Fondation CAB is verheugd “Along the Way” voor te stellen, de eerste solo tentoonstelling sinds veertig jaar in België die een inkijk biedt in het radicale werk van de Britse kunstenaar Richard Long.

Along the Way brengt belangrijk tekstueel, fotografisch en sculpturaal werk samen uit het oeuvre van de kunstenaar. Een nieuwe site-specifieke commissie staat centraal in de tentoonstelling, en werd gecreëerd in dialoog met de unieke Art Deco architectuur van Fondation CAB, die dateert uit de jaren dertig.

” Na vier jaar voorbereiding, ben ik enorm trots om Richard Long eindelijk te kunnen verwelkomen in Brussel bij Fondation CAB. Dit project toont onze directe betrokkenheid bij kunstenaars aan, in overeenstemming met de missie van de stichting om uitzonderlijke Minimalistische kunst te promoten. Richard’s werk belichaamt alles wat relevant en aanlokkelijk is in de hedendaagse kunst: hij is radicaal, aanhoudend en poëtisch.” – Hubert Bonnet

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief